วันอาทิตย์ ที่ 15 เดือนธันวาคม คศ.2019
TIGERNEWS CHANNAL BREAKING-NEWS:

หน.ป่าไม้แนะ เพาะเห็ดโคนขาย และไม่ต้องเผาป่า

หน.ป่าไม้แนะ เพาะเห็ดโคนขาย และไม่ต้องเผาป่า

ผู้สื่อข่าวรายงานว่า เมื่อเวลา 10.30 น.วันที่ 17 พ.ค.61 ได้รับการเปิดเผยจาก นายกิติศักดิ์ ปานะโปย หน.หน่วยส่งเสริมการควบคุมไฟป่าเชียงใหม่ และ หน.หน่วยป้องกันรักษาป่าที่ ชม.9 อ.ดอยสะเก็ด จ.เชียงใหม่ ว่าเพื่อนได้แนะนำวิธีเพาะเห็ดจอมปลวก (เห็ดโคน) มี 4 ข้อ 1.ให้ขุดหลุมลึก 40 ซ.ม. กว้าง ยาว ตามความพอใจ 2. หาเศษไม้ ธรรมชาติ ที่ยังไม่ผ่านการ อบ/แช่ น้ำยาหรือสารเคมีทุกชนิด ถ้าได้ขี้เลื่อย ก็จะดีมาก ๆ 3.เมื่อใส่เศษวัสดุดังกล่าว เต็มหลุมแล้ว ให้ฝังกลบด้วยดินซึ่งขุดมาจาก จอมปลวก จนเต็ม เหนือปากหลุม 20 ซ.ม. 4.รดน้ำให้ชุ่ม ทุก ๆ 7 วันหน้าฝนไม่ต้องรดน้ำ ใช้เวลา 8 – 15 วันต่อเดือน ก็จะได้ดอกเห็ดโคนตามต้องการ เป็นการป้องกันและแก้ไขปัญหาการจุดไฟเผาป่าของราษฏร ชาวบ้านเข้าใจผิดมาตลอดว่าต้องเผาป่าจึงจะได้เห็ด ในการเพาะเห็ดโคนเพื่อสร้างรายได้เสริมให้กับครอบครัวเพราะเห็ดโคนมีราคาแพง นอกนั้น ข้อที่ควรระวัง ไม่ควรทำหลุมใกล้บ้าน เพราะปลวกจะเข้าบ้าน ก่อให้เกิดความเสียหาย ได้ไม่คุ้มเสียครับ

??diamond???diamond???diamond???diamond???diamond?

โดย ยศวดี ยศบุญเรือง – 17/05/20180794

cr  @??PECH NEWS ??

22 thoughts on “หน.ป่าไม้แนะ เพาะเห็ดโคนขาย และไม่ต้องเผาป่า

  • พฤศจิกายน 27, 2018 at 11:48 am
    Permalink

    I just want to tell you that I’m beginner to weblog and actually loved this website. Very likely I’m likely to bookmark your site . You really have tremendous articles. Regards for sharing with us your blog site.

  • ธันวาคม 2, 2018 at 4:07 am
    Permalink

    We still cannot quite think I really could come to be the checking important points entirely on your blog post. My children and that i are sincerely thankful to use in your generosity enchanting giving me possibility pursue our chosen profession path. Delighted information I bought on the web-site.

  • ธันวาคม 2, 2018 at 1:13 pm
    Permalink

    If you are still upon the fence: get your most loved earphones, intellect down towards a Suitable Purchase and ask to plug them into a Zune then an iPod and see which a person appears improved toward on your own, and which interface generates yourself smile even more. Then you may realize which is straight for you.

  • ธันวาคม 2, 2018 at 1:56 pm
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have really enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!

  • ธันวาคม 3, 2018 at 9:12 pm
    Permalink

    I have been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the web will be a lot more useful than ever before.

  • ธันวาคม 4, 2018 at 2:05 am
    Permalink

    I just could not depart your website before suggesting that I actually enjoyed the standard information an individual supply on your guests? Is going to be again incessantly in order to check out new posts

  • ธันวาคม 4, 2018 at 3:21 pm
    Permalink

    Good – I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all the tabs and related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task.

  • ธันวาคม 4, 2018 at 7:34 pm
    Permalink

    I’ll devices this research in the direction of Two styles of us residents: present-day Zune property owners who are contemplating an upgrade, and americans striving to choose amongst a Zune and an iPod. (There are other players relevance taking into consideration out there, including the Sony Walkman X, nonetheless I expect this features on your own enough details in the direction of crank out an conscious option of the Zune vs players other than the iPod line as well.)

  • ธันวาคม 4, 2018 at 9:08 pm
    Permalink

    Thank you a lot for sharing this with all of us you really understand what you’re talking about! Bookmarked. Please additionally seek advice from my website =). We may have a link change agreement among us!

  • ธันวาคม 5, 2018 at 2:39 am
    Permalink

    Some genuinely prize posts on this site, saved to fav.

  • ธันวาคม 5, 2018 at 3:20 am
    Permalink

    obviously like your website however you have to test the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to inform the truth nevertheless I¡¦ll definitely come back again.

  • ธันวาคม 5, 2018 at 4:20 am
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for wonderful information I was looking for this information for my mission.

  • ธันวาคม 5, 2018 at 9:35 am
    Permalink

    Only a smiling visitant here to share the love (:, btw great design. “The price one pays for pursuing a profession, or calling, is an intimate knowledge of its ugly side.” by James Arthur Baldwin.

  • ธันวาคม 5, 2018 at 12:10 pm
    Permalink

    Zune and iPod: Optimum Those people assess the Zune to the Touch, nevertheless right after observing how slender and incredibly very little and light it is, I contemplate it to be a quite special hybrid that combines attributes of possibly the Contact and the Nano. It’s fairly colourful and lovely OLED exhibit is somewhat more compact than the touch screen, yet the player by itself feels Really a little bit smaller sized and lighter. It weighs around 2/3 as substantially, and is appreciably smaller sized inside width and peak, despite the fact that getting simply just a hair thicker.

  • ธันวาคม 6, 2018 at 8:22 am
    Permalink

    Normally I do not read article on blogs, however I wish to say that this write-up very forced me to check out and do it! Your writing style has been amazed me. Thank you, quite great article.

  • ธันวาคม 6, 2018 at 8:22 am
    Permalink

    I have recently started a blog, the information you provide on this website has helped me greatly. Thank you for all of your time & work. “The only winner in the War of 1812 was Tchaikovsky” by Solomon Short.

  • ธันวาคม 6, 2018 at 9:09 am
    Permalink

    It is really a nice and useful piece of information. I am glad that you shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  • ธันวาคม 6, 2018 at 9:42 am
    Permalink

    I think this is among the most significant information for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on some general things, The site style is great, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  • ธันวาคม 6, 2018 at 10:08 am
    Permalink

    I am continually browsing online for posts that can benefit me. Thx!

  • ธันวาคม 6, 2018 at 3:37 pm
    Permalink

    I¡¦ve read some excellent stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you place to make such a wonderful informative site.

  • ธันวาคม 6, 2018 at 8:54 pm
    Permalink

    Great – I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all the tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task.

  • ธันวาคม 6, 2018 at 9:08 pm
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just extremely fantastic. I really like what you’ve acquired here, certainly like what you’re stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I can not wait to read far more from you. This is really a wonderful website.

Comments are closed.